Aktuellt skrivuppdrag

Skrivarcirkeln har uppehåll från och med 2014-12-08


fredag 5 juli 2013

MU #3: Roskilde 1999

De största konsertminnena är kanske inte alltid de bästa konserterna. När jag var i Roskilde 1999 såg jag förvisso min absoluta idol Siouxsie som inte sjöng med the Banshees utan med the Creatures. Jag hade henne precis mitt emot mig där jag stod framför scenen. Vid min högra sida hade jag kanske världens vid den tiden, läckraste man. Han hade rätta stilen och var så sexig att jag höll på att smälla av. Han visste säkert om det själv också.

Men det roligaste minnet från den festivalen var när Skunk Anansie spelade och en glad kille från Berlin frågade om jag var tysk. Jag var så tänd på Tyskland vid den här tiden så jag tog det som en komplimang och kunde inte släppa det på flera dagar. Jag vet inte ens vad jag svarade men han frågade om jag ville sitta på hans axlar. Jag sa ja. Där satt jag med världens utsikt över scenen och såg Skunk Anansie. Det var nog inte ens ett band jag kryssat för att jag hade velat se, men det var dock en så stor upplevelse ändå.

Wallinskaya

1 kommentar:

  1. Ofta blir det de där oväntade konserterna som blir de bästa. Även om det kanske inte alltid är bandet som sådant utan helhetsupplevelsen som gör det.

    SvaraRadera