Aktuellt skrivuppdrag

Skrivarcirkeln har uppehåll från och med 2014-12-08


lördag 6 juli 2013

MU #3: Yes yes yes!

Yes yes yes!

Jag skulle se mina barndomshjältar Twisted Sister. Men helgen hade varit allt annat än behaglig. Sweden Rock började på torsdagen och Twisted Sister skulle avsluta det hela på lördagskvällen. Jag hade en hel helg av rockande framför mig. Trodde jag. 
Jag började med att slå upp mitt lilla tält. Sen tog jag en av ölen jag fått av min far. Han hade skickat med mig sex öl så jag inte skulle behöva lägga alla mina pengar på öl. Jag gick en liten sväng på festivalområdet men började känna mig lite trött så jag gick tillbaka till campingen igen. Där satt jag och drack upp alla ölen och kröp in i tältet för att lägga mig. Jag somnade och vaknade flera timmar senare med frossa. 
Ringde mina föräldrar som druckit vi och inte kunde hämta. Fick tag på syrrans sambo som kom och körde hem mig. Jag låg med feber hela fredagen men var bättre på lördagen och att missa Twisted Sister var otänkbart. Jag körde upp till festivalen för om inte annat var jag ju tvungen att riva tältet. Bandet som spelade på tiden innan på samma scen var Yes. Jag började gå längre fram i publiken för att kunna få en bra plats till Twisted Sister. Yes var inget jag hade lyssnat på men plötsligt insåg jag hur bra det var. Det var medryckande och jag fastnade totalt i musiken, jag hade hittat ett nytt band som jag gillade. Efter Twisted Sister spelat så var det givetvis det som var den stora grejen, de var ju mina hjälta. Men allt eftersom så har minnet av Yes visat sig sitta kvar allt mer, och det visade sig att de gjorde en av sina bättre spelningar den kvällen enligt kritikerna. 

Författare: Björn velander

2 kommentarer:

  1. Grattis till upplevelsen med Yes! De är bra. Och det är din berättelse också om en helg på SRF.

    SvaraRadera
  2. Oh! Det är ju skräcken att bli sjuk när man är på festival men starkt jobbat att kunna återkomma igen till dina favoriter.

    SvaraRadera