Aktuellt skrivuppdrag

Skrivarcirkeln har uppehåll från och med 2014-12-08


tisdag 20 augusti 2013

SU #21: Jag hör

Jag hör en bil som kommer närmare och när det hörs riktigt mycket kan jag höra att den svänger in på en annan gata. Långsamt kör den in på sista gatan innan det är dags att parkera. Arbetsdagen är slut och nu väntar hushållets måsten.

Jag hör en man som hostar. Han är mycket gammal och ligger innanför ett fönster som alltid står öppet. Han röker ibland och sjunger ibland. Han låter elak på rösten när han hostar men inte när han sjunger. Då är han säkert glad. När han hostar låter det som att han håller på att kvävas. Nu tog han en cigarett.

Jag hör ett flygplan i luften. Det åker rakt mot solen ovan de nätta molnen på himlen. När jag inte längtar bort verkar det mest jobbigt att flyga. Jag tänker på affärsresor.

Kanske är det ljudet av syrsorna och den behagliga kvällstemperaturen som får mig att inte längta bort. Eller är det för att jag sitter i min trädgård som jag är så nöjd med tillvaron.

Nu hoar duvan igen.

Jag hör vingarna på en fågel som flyger över mitt huvud och stavarna som sätts i asfalten när en man på rullskidor åker förbi ute på gatan. Det är väldigt många som rullskidor i det här området.

Wallinskaya

1 kommentar:

  1. Ja man hör så mycket när man verkligen koncentrerar sig. Och hur man kan få för sig hur något eller någon är. Som mannen som hostar. Han låter elak när han hostar och hade nog varit det i dina ögon om du inte hört honom sjunga.

    SvaraRadera