Aktuellt skrivuppdrag

Skrivarcirkeln har uppehåll från och med 2014-12-08


söndag 21 april 2013

MU #1: Toaletter

Toaletter

Toaletter, har aldrig gillat dem som offentliga platser - men som barn älskade jag att ligga på det varma golvet i badrummet med fötterna på den kalla toalettfoten eller att stänga in mig på gästtoaletten och aldrig tända lampan när jag ville vara ifred. Toaletten, inte självaste porslinsmöbeln - har alltid varit ett rum där jag har gråtit som mest. När ångesten kommer då sätter jag mig på toalettlocket och låter tårarna komma, därpå har jag pappret nära intill och om man behöver kyla det ledsna ansiktet så finns det vatten i kranen vid handfatet.


Augusta Thur

1 kommentar:

  1. Det borde finnas fler rum som var små och gick att låsa. Perfekta platsen att stänga in sig på när man inte vill vara med på en stund.

    SvaraRadera