Aktuellt skrivuppdrag

Skrivarcirkeln har uppehåll från och med 2014-12-08


lördag 25 maj 2013

Verkstad: Slutför din text

Det här händer mig ganska ofta, att jag har en text som börjar jättebra och fortsätter ännu bättre men så går det inte att få till ett bra slut. Ibland för att jag inte har energin att fullfölja den och ibland för att jag helt enkelt inte kan få ihop den. Det här är jag nog inte ensam om, så låt oss nu hjälpa varandra i denna verkstad.

Så här funkar verkstaden Slutför din text:

  1. Rota fram en eller flera texter som du har haft svårt för att slutföra. Skicka texten till: skrivarcirkel@wallinskaya.com och beskriv vad det är du behöver hjälp med. OBS! Skicka inte texter som är längre än 2000 ord. Skriv också om du vill att ditt namn, e-postadress och websida ska synas i inlägget samt att du godkänner att texten publiceras på http://skrivarcirkel.blogspot.se/
  2. Texterna publiceras på http://skrivarcirkel.blogspot.se/ löpande, max en text om dagen.
  3. Läs andras texter och hjälp dem genom att komma med idéer och tips på hur de kan arbeta vidare med sina texter. Skriv i kommentarsfältet eller eventuell e-postadress om författaren väljer att skriva den.
  4. Verkstaden pågår fram till 25 juni vilket innebär att du kan börja skicka dina texter från och med nu till och med 25 juni.
  5. Frågor om den här verkstaden ställer du i kommentarsfältet till detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar